• Home
  • Casemanagement Wet verbetering Poortwachter

Casemanagement Wet verbetering Poortwachter

Op zoek naar een bedrijf dat u adequate ondersteuning biedt bij uw Casemanagement Wet verbetering Poortwachter? Proficiënt Verzuimbegeleiding helpt u graag verder door u te laten ondersteunen door een vaste casemanager.

Wat is Casemanagement Wet verbetering Poortwachter?

Casemanagement Wet verbetering Poortwachter richt zich op het verlagen van uw verzuim. Door middel van verschillende maatregelen zorgen wij ervoor dat uw zieke werknemer niet alleen zo snel mogelijk weer hersteld, maar ook dat dit herstel duurzaam is. Daarnaast dragen wij voor u de zorg voor het correct en volledig bijhouden van het re-integratiedossier. Dit om bij een eventuele WIA aanvraag aan te kunnen tonen dat u alle stappen volgens de regels van de Wet verbetering Poortwachter heeft doorlopen.

Verschillende onderzoeken wijzen uit dat het tijdig inzetten van adequaat Casemanagement Wet verbetering Poortwachter leidt tot een snellere terugkeer in het arbeidsproces en dus tot kostenbesparing voor een werkgever.

Wanneer is Casemanagement Wet verbetering Poortwachter verplicht?

Als werkgever bent u verplicht een casemanager aan te wijzen zodra u te maken krijgt met een zieke werknemer. Dit kan iemand binnen uw bedrijf zijn (uzelf bijvoorbeeld), maar ook een externe casemanager.

Heeft niemand binnen uw bedrijf kennis van de Wet verbetering Poortwachter, dan is het raadzaam om een externe casemanager in te schakelen.

Waarom kiezen voor Proficiënt Verzuimbegeleiding?

Doet u een beroep op Proficiënt Verzuimbegeleiding? Dan kunt u rekenen op een persoonlijke en actieve aanpak. Bovendien bieden wij volgende voordelen:

Heldere en inzichtelijke rapportages
Jarenlange ervaring
Landelijke dekking
Kwaliteit voor een aantrekkelijke prijs
Houder van het Blik op Werk keurmerk
Ondersteuning voor MKB en Multinationals
UWV beoordeelde reeds al onze Casemanagement Wet verbetering Poortwachter als adequaat

Hoe verloopt uw Casemanagement Wet verbetering Poortwachter bij Proficiënt Verzuimbegeleiding?

Een vaste casemanager doorloopt met u de volgende 3 fases van Casemanagement Wet verbetering Poortwachter:

Fase 1: Kosteloze kennismaking

In een vrijblijvend gesprek bij u op kantoor maakt u kennis met uw vaste casemanager. Uw situatie wordt in kaart gebracht en eventueel lopende casuïstiek wordt besproken.

Fase 2: Dossieranalyse & stappenplan

In de dossieranalyse worden de stappen die tot aan het moment van aanmelding zijn genomen in kaart gebracht. Middels een duidelijk stappenplan wordt inzichtelijk gemaakt welke punten aandacht vereisen om adequaat Casemanagement Wet verbetering Poortwachter te voeren.

Fase 3: Casemanagement

Onze casemanager voorziet u van praktisch advies om het verzuim van uw werknemer zo spoedig mogelijk te verhelpen. Ook voert onze casemanager de verzuimgesprekken met uw werknemer en stelt de benodigde documenten voor u op om een re-integratie dossier op te bouwen dat voldoet aan de eisen van de Wet Poortwachter.

Wordt Proficiënt Verzuimbegeleiding tijdens een lopend verzuim ingeschakeld? Geen probleem, wij analyseren alle stappen die tot dan toe zijn genomen en toetsen volgens de normen van de Wet verbetering Poortwachter. Waar nodig helpen wij u bij het herstellen van eventuele fouten of opstellen van ontbrekende documenten.

Alleen behoefte aan een dossieranalyse & stappenplan? Klik hier.

Wat kost Casemanagement Wet verbetering Poortwachter?

Proficiënt Verzuimbegeleiding kan u zowel op uurbasis of abbonementsbasis ondersteunen.

Bel met één van onze medewerkers of vraag via onderstaand invulformulier gratis en vrijblijvend een offerte aan. U ontvangt tijdens werkdagen binnen twee uur een offerte op maat met een helder overzicht van de kosten.

Offerte Aanvragen

insert image
Adres
Kaatsbaan 27, 3082 DP Rotterdam
Bel ons
010-3075616
Contact opnemen
info@proficientgroep.nl